وزیر صنعت درگیر مسائل خودرویی است

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه حمایت جدی از تولیدکنندگان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نشده است گفت: وزیر صنعت درگیر مسائل خودرویی و پتروشیمی است و به درخواست ۵ ماهه ما برای برگزاری نشست پاسخی نداده است.

 محمد مروج  در خصوص میزان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت نساجی، اظهار داشت: یکی از اهداف تعیین‌شده در این بخش، توجه به تولیدکنندگان داخلی و محصولات ایرانی است، اما در این مورد شاهد توجه زیادی به صنعت نساجی از سوی مسئولان نیستیم.

وی تصریح کرد: مدت هاست  که درخواستی برای برگزاری جلسه‌ای با حضور تولیدکنندگان صنعت نساجی به وزیر صنعت ارائه کرده‌ایم، اما این موضوع از طرف وزارت صنعت جدی گرفته نشده و تاکنون وزیر پاسخی به ما نداده است. 

وی تأکید کرد: وزیر صنعت درگیر مسائل خودرویی و پتروشیمی است و به صنعت نساجی روی خوشی نشان نمی‌دهد.

* هیچ تسهیلاتی نصیب صنعت نساجی نشده است

مروج در ادامه با بیان اینکه تنها اقدام انجام شده از سوی دولت برای حمایت از تولیدات داخلی، پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط بوده است، گفت: مسئولان دولتی وعده‌هایی را برای پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی داده‌اند، اما تاکنون هیچ پولی از این بابت نصیب صنعت نساجی نشده است. 

وی توضیح داد: تعدادی از واحدهای صنعت نساجی برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند، اما بانک‌ها تمایل زیادی به پرداخت تسهیلات ندارند و در این مورد بهانه‌های مختلفی می‌آورند.

وی تأکید کرد: در این خصوص به نتیجه قابل لمسی نرسیده‌ایم.

* پیشنهاد بانکها برای سپرده‌گذاری تسهیلات تولید  

به گفته مروج، تعدادی از واحدهای نساجی برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده‌اند، ولی تاکنون دریافتی صورت نگرفته و بانک‌ها خواستار اعمال شرایطی هستند که به نفع تولیدکنندگان نیست. از جمله اینکه بابت پرداخت وام یک میلیارد تومانی، درخواست سپرده‌گذاری 300 میلیون تومانی از مبلغ وام را در بانک خود دارند که این اقدام، سود پرداختی تسهیلات را افزایش می‌دهد. 

  * دولت فقط به خودرویی‌ها تسهیلات پرداخت کرد

وی در ادامه با اشاره به رکود موجود در بازار محصولات نساجی، گفت: قرار بود این رکود از طریق کارت اعتباری 10 میلیون تومانی برطرف شود، اما این اتفاق عملی نشد و دولت فقط برای تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو، منابع مالی را تأمین کرد. 

مروج افزود: تنها اتفاقی که در راستای حمایت از تولید داخل عملی شده، موضوع مبارزه با قاچاق است که این اقدام در پی دستورات مقام معظم رهبری جدی‌تر شده و امیدواریم باعث تقویت صنعت داخلی شود. 

رئیس انجمن نساجی با بیان اینکه حدود 30 تا 35 درصد ظرفیت صنعت نساجی فعال است، گفت: امیدواریم طی نیمه دوم امسال وضعیت بهتری را در بازار و صنعت نساجی شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: چیزی در خصوص توجه مسئولان دولتی به صنعت نساجی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی احساس نمی‌کنیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال