وزیر صنعت: با اتصال زنجیره‌های مختلف تولید می توانیم صادرکننده پوشاک شویم‎

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا نعمت زاده عصر روز گذشته در آیین افتتاحیه شرکت الیاف پرسپولیس دلیجان اتصال زنجیره‌های تولید الیاف و پوشاک را زمینه‌ساز صادرات پوشاک در آینده‌ای نه چندان دور دانست و تصریح کرد: از آنجاکه الیاف پلی‌استر با ساختار بدن انسان سازگار است و هیچگونه ضرر و زیانی نداشته و همزیستی مسالمت‌آمیزی با بدن انسان دارد، اعتقاد بر توسعه این صنعت از سوی وزارت صنعت وجود دارد و می توان این زنجیره تولید را به صنعت پوشاک متصل و پوشاک را صادر کرد.

نعمت زاده با تقدیر و تشکر از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی جهت توسعه شهرک‌های صنعتی دلیجان، به سخنان ریاست جمهوری در جلسه شورای اداری در خمین اشاره کرد و افزود: به گفته رییس جمهور چاره‌ای برای حل مشکل اقتصاد کشور جز سرمایه‌گذاری نیست و اگر بخواهیم اشتغال پایدار برای جوانان ایجاد کنیم باید زنجیره‌های تولید را تکمیل کرده و صنعت خودمان را با توجه به ظرفیت‌های موجود بومی کنیم و صنعت الیاف هم‌اکنون یکی از این ظرفیتهای موجود است .

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص پیوند ناگسستی صنعت الیاف پلی استر و پتروشیمی گفت: با توجه به اینکه ماده اولیه تولید الیاف در پتروشیمی تولید می‌شود و کاملا یک صنعت بومی است، باید محصولات کیفی تولید کرده و الیاف مناسب برای تولید کفپوش، فرش و موکت و سایر منسوجات تولید کنیم. مواد اولیه برای تولید گرانول، درایکون، بنزن و پارازایلین در کشور وجود داشته و با سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها و اتصال زنجیره‌های مختلف تولید، محصولات جدیدی نیز می‌توان تولید و صادر کرد .

قائم مقام ستاد اقتصاد مقاومتی کشور از حل مشکلات نقدینگی در آینده‌ای نه چندان دور خبرداد و تصریح کرد: انشاءلله مشکلات نقدینگی حل خواهد شد، البته سیستم کارمزدی را به صنایع پیشنهاد نمی‌دهیم لکن برای شروع بکار مشکلی نداریم و انشاءلله در آینده کارخانجات با تمام ظرفیت و توان کار کنند .

به گزارش ایسنا، همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان دلیجان دو طرح جمعا با سرمایه‌گذاری 35 میلیارد و 300 میلیون تومان در زمینه تولید الیاف پلی استر در زمین‌هایی به مساحت 19 هزار متر مربع افتتاح شد که زمینه اشتغال 80 نفر را فراهم خواهد کرد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال