صنعت پوشاک در دوران رکود میدان را خالی نکرد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار می‌گوید: صنعت پوشاک از جمله صنایعی بود که در دوران رکود هم توانست به کارش ادامه دهد و جایگاه خود را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، عیسی منصوری امروز در نشست تخصصی توسعه کسب و کار و اشتغال صنعت پوشاک تهران که با حضور وزیر کار، نماینده یونیدو در ایران و جمعی از فعالان مطرح صنعت پوشاک کشور برگزار شد، گفت: دولت  برای توسعه اشتغال برنامه‌های متعددی را در دست اجرا دارد که یکی از آنها توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) است که با همکاری دستگاه‌ها و سازمانهای مرتبط داخلی و بین‌المللی با محوریت بخش خصوصی دنبال می کند.

وی افزود: در این طرح اشتغال فراگیر مدنظر است و یکی از رشته‌هایی که در بررسی‌ها و مطالعات ما در اولویت ایجاد اشتغال قرار گرفت بخش پوشاک بود.

منصوری از بنگلادش به عنوان دومین کشور صادر کننده پوشاک در جهان نام برد و گفت: با توجه به حضور نماینده یونیدو در این طرح امیدواریم همکاری‌های نزدیکتر یونیدو را شاهد باشیم و از تجارب سازنده کشورهای مطرح در این زمینه استفاده و زمینه انتقال این تجربیات به داخل کشور را فراهم کنیم.

معاون اشتغال وزیر کار تاکید کرد: برای توسعه صنعت پوشاک در دو بخش می‌توانیم ورود کنیم یکی سیاستهای کلان و مختص این رشته و دوم استفاده از ظرفیتها و توانمندی‌های داخلی در حوزه پوشاک است که امیدواریم در سایه تعامل و همکاری نزدیک بین بخش دولتی و خصوصی شکل بگیرد.

منصوری با بیان اینکه وزارت کار قرار نیست در این طرح جای دستگاههای دیگر قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: ما نقش هدایتگری و حمایت را بر عهده داریم و با توجه به ظرفیتهای بالای این صنعت یک برنامه منسجم را آغاز کرده‌ایم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال