نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران در گفت و گو با سایت خبری اتاق تهران: کمپین های خرید کالای ایرانی به آشتی مردم با تولیدات داخلی منجر می شود

تولیدکنندگان داخلی باتوجه به کمپین های شکل گرفته و اعتماد عمومی که در حال شکل گرفتن است باید بدانند که تولید کالای با کیفیت داخلی را در اولویت قرار دهند و کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند

نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران معتقد است راه اندازی کمپین های حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانی حرکت مثبتی است که می تواند به افزایش تولید داخلی، خروج از رکود و اشتغالزایی منجر شود. احمد کیمیایی اسدی می گوید:« کمیپن هایی که در فضای مجازی و شبکه های تلویزیونی و رسانه ها برای تشویق مردم به خرید کالای ایرانی و تولیدات داخلی شکل گرفته است بسیار مهم و تاثیرگذار خواهند بود به خصوص اگر به صورت هدفمند و با تمرکز بر خرید کالای با کیفیت ایرانی تبلیغ شوند؛ این کار یک فرهنگ سازی برای افزایش تقاضا نسبت به کالاهای ایرانی در جامعه شکل خواهد داد و همین موضوع مانند یک چرخه روی افزایش تولید و خروج از رکود تاثیر خواهد داشت.»

او در ادامه با اشاره به اینکه درحال حاضر زنگ خطر بیکاری در کشور به صدا در آمده است، می گوید:« این یک واقعیت است که اگر فکر اساسی برای اشتغال در کشور صورت نگیرد ما در آینده ای نزدیک با چندین میلیون بیکار رو به رو خواهیم بود؛ آمارهای جدید نشان می دهد که اگر شرایط به همین شکل باقی بماند تا سال 1400 حتی با بیش از 10 میلیون بیکار مواجه می شویم که عمدتا جوانان هستند و این خطرات بسیاری برای کشور خواهد داشت، در مقابل باید بگویم که تنها راه نجات از این شرایط افزایش تولید و تمرکز روی شکل گیری واحدهای تولیدی جدید است و این موضوع تنها با حمایت های مردمی برای خرید کالاهای داخلی امکان پذیر خواهد شد؛ اگر مردم کشورمان خرید کالاهای داخلی را در اولویت قرار دهند به همان میزان امکان تولید هم افزایش پیدا خواهد کرد زیرا کارخانه ها و واحدهای تولیدی با تقاضا رو به رو می شوند ولی اگر تقاضایی نباشد تولید هم مفهومی نخواهد داشت.»

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در بخش دیگری از صحبت های خود، می گوید:« تولیدکنندگان داخلی باتوجه به کمپین های شکل گرفته و اعتماد عمومی که در حال شکل گرفتن است باید بدانند که تولید کالای با کیفیت داخلی را در اولویت قرار دهند و کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند زیرا عدم ارتقاع کیفیت در طولانی مدت می تواند به از بین رفتن اعتماد عمومی منجر شود؛ تولید کنندگان داخلی باید بدانند که کیفیت محصولات و خدمات رسانی حرف اول را می زند و بهترین تبلیغ برای محصولاتشان است.»

کیمیایی اسدی در ادامه به نقش تشکل های بخش خصوصی و اتاق های سراسر کشور اشاره می کند و می گوید:« اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور و تشکل ها نقش دو پهلویی در این بین دارند از یک سو باید مردم را به مصرف کالاهای داخلی و تولیدات با کیفیت ملی تشویق کنند و حتی به معرفی کالاهای با کیفیت بپردازند و از سوی دیگر باید تولیدکنندگان را به ارتقاع کیفیت محصولات تشویق و سوق دهند؛ اتاق های سراسر کشور و تشکل ها باید این موضوع را به تولیدکنندگان گوش زد کنند که با اجرایی شدن برجام شرایط برای ورود کالاهای خارجی با کیفیت مهیا شده است و اگر تولیدکنندگان داخلی به سمت ارتقاع کیفیت حرکت نکنند حتما شکست خواهند خورد آن هم در شرایطی که با رکودی سخت دست به گریبان هستند.» به گفته او راه اندازی کمپین های خرید کالای ایرانی می تواند به آشتی مردم با تولیدات داخلی منجر شود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال