معاون وزیر صنعت خبر داد: اختصاص بسته تسهیلاتی برای رونق تولید اصناف/ ۱۰ هزار واحد تسهیلات طرح رونق تولید دریافت کردند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید گفت: برای رونق تولیدی واحدهای اصناف، وزارت صنعت یک بسته تسهیلاتی به این صنف اختصاص می‌دهد.

به گزارش فارس، رضا رحمانی امروز در ششمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به طرح رونق تولید اظهار داشت: قرار بود تا پایان شهریور براساس این طرح به 7 هزار و 500 واحد تولیدی که مشکل آنها نقدینگی است، تسهیلات اختصاص یابد که براساس آخرین آمار، به بیش از 10 هزار واحد تولیدی تسهیلات طرح رونق تولید اختصاص یافته و این تعداد رو به افزایش خواهد بود. 

معاون وزیر صنعت در امور تولید در پاسخ به سؤال رئیس اتاق اصناف ایران که چرا بخشی از این تسهیلات به واحدهای تولیدی اصناف تعلق نمی‌گیرد، گفت: سهم اصناف در وزارت صنعت، معدن و تجارت محفوظ است و هدف ما اختصاص یک بسته تسهیلاتی به اصناف است. 

وی بیان داشت: 600 هزار واحد تولیدی در بین اصناف وجود دارند که برای کمک به رونق تولید آنها لازم است که بسته تسهیلات اختصاصی به آنها تعلق گیرد. 

رحمانی با اشاره به اینکه طرح رونق تولید، افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات، افزایش توان رقابت‌پذیری واحدهای کوچک و متوسط و... از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت و معدن است، اظهار داشت: هرکدام از این طرح‌ها و برنامه‌ها جدای از یکدیگر هستند، ضمن اینکه افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات می‌تواند یکی از عوامل مؤثر بر رونق تولید در واحدهای صنفی باشد. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در امر تولید با بیان اینکه راهبرد کلان برای آینده اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است، گفت: همه کارشناسان به این امر باور دارند و معتقدند که راه‌حل همه مشکلات ما در اقتصاد مقاومتی است و این امر در سطح دولت کاملاً جدی تلقی شده و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت تشکیل شده است. 

وی بیان داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت هم به ریاست وزیر صنعت فعال است و براساس ابلاغیه وزیر صنعت و با توجه به سوابق آقای علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران، وی به عنوان عضو ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب می‌شود. 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال