عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران: شرط افزایش سهم تولیدکنندگان داخلی پوشاک از بازار پررونق شش ماه دوم سال

شش ماه دوم سال، موعد افزایش خرید پوشاک است. تغییر فصل به پاییز و شروع فصل مدارس، و در ادامه نزدیک شدن به عید نوروز دلیل رونق بازار پوشاک است. تولیدکنندگان پوشاک داخلی چه سهمی از بازار پررونق شش ماه دوم سال دارند؟ حسین زاده معتقد است اجرای دستورالعمل ساماندهی برندها و مقابله با قاچاق پوشاک توزیع کنندگان داخلی را به سمت تولیدکنندگان داخلی سوق می دهد و فرصت استفاده از بازار پررونق ماه های آتی را برای صنعت پوشاک کشور فراهم می کند.

سعید حسین زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در گفت وگو با سایت خبری اتاق تهران  گفت: جلسه فعالان صنعت نساجی به طور مستمر  در وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد ساماندهی پوشاک و برندهای خارجی فعال در بازارهای ایران و رفع موانع تولید در صنعت نساجی برگزار می شود اما نکته مهم خروجی جلسات مشترک بخش خصوصی با نمایندگان دولت است. در ارزیابی این جلسات باید دید که چقدر دستورالعمل های جلسات مشترک به مرحله اجرایی شدن رسیده است و مصوبات جلسات تا چه اندازه به دستورالعمل تبدیل شده و به دستگاه های متولی صنعت نساجی و پوشاک ابلاغ شده است.

حسین زاده با اشاره به اینکه جلسات برگزار می شود اما فرایند تبدیل مصوبات به دستورالعمل و ابلاغ آن به کندی پیش می رود گفت: در شرایط فعلی به سرعت عمل بیشتری از سوی دولت برای استفاده از فرصت های پسابرجام نیاز داریم. با توجه به لغو تحریم ها و کاهش رکود اقتصادی تولید کنندگان تمایل به آگاهی از برنامه های دولت برای مقابله با قاچاق، اعطای تسهیلات به واحدهای صنعت نساجی و رفع موانع تولید پوشاک دارند. تولید کنندگان می خواهند بدانند دولت با چه روش هایی قصد مقابله با قاچاق پوشاک را دارد؟ چگونه به واحدهای تولید کننده صنعت نساجی تسهیلات می پردازد و چطور می خواهد موانع تولید پوشاک را بر طرف کند؟ حرکت لاک پشتی دولت با توجه به حضور قدرتمند رقبایی مثل ترکیه در بازار پوشاک ایران به فرصت سوزی منجر می شود و این نگرانی از جانب تشکل ما وجود دارد که تولید کنندگان پوشاک کشورمان را از دست بدهیم.

حسین زاده با اشاره به اینکه واحدهای تولید پوشاک با کمترین میزان ظرفیت کار می کنند گفت: تولید کنندگان منتظر هستند تا کمک های دولت پس از آغاز دوره پسابرجام خون در رگ های صنعت را به حرکت در بیاورد. صنعت نساجی کشور در شش ماه دوم سال به توجه بیشتری نیاز دارد. در شش ماه باقی مانده از سال به دلیل نزدیک شدن به عید نوروز بازار خوبی برای فروش پوشاک فراهم است و اگر دولت توجه ویژه ای به مطالبات تولیدکنندگان پوشاک کشور نداشته باشد، این بازار توسط رقبا تسخیر می شود و تولیدکنندگان برای استفاده از فرصت خوب شش ماه دوم سال باید یک سال منتظر بمانند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: دستورالعملی برای ساماندهی حضور برندهای خارجی در بازار پوشاک ایران تدوین شده است. در حال حاضر این برندها به شکل قارچ گونه در کشور شعبه می زنندو  باید جلوی فعالیت های غیرقانونی این برندها گرفته شود. اعلام اخبار مربوط به این دستورالعمل باعث شده است توزیع کنندگان برای خرید پوشاک بیشتر به تولید کنندگان داخلی مراجعه کنند. در حال حاضر 20 تا 25 درصد از بازار پوشاک در اختیار تولید کنندگان است و با اجرای  درست و سریع دستورالعمل ها امکان دو برابر شدن سهم تولیدکنندگان پوشاک داخلی از بازار پوشاک کشورمان وجود دارد. اگر در شش ماه دوم سال بتوانیم به حضور تولیدکنندگان داخلی رونق دهیم امکان افزایش 20 تا 25 درصدی سهم تولید کنندگان پوشاک داخلی وجود دارد و این موفقیت، منوط به سرعت عمل بیشتر دولت است

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال