بخش درمان به دارایی كارگران چشم دارد

به گزارش مهر، محمد مروج حسینی دبیركل كانون عالی كارفرمایی كشور با اشاره به اینكه برخی از دستگاه‌ها به دنبال این هستند كه سراغ سازمان‌هایی بروند كه ثروت دارند، می‌گوید: «سازمان تامین‌اجتماعی دارای اموال و دارایی است اما متعلق به بیمه‌شدگان است كه كارگران و كارفرمایان هستند و ازسویی دیگر اینكه خود سازمان نیز دچار مشكلاتی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان است. بیمه‌شدگان این سازمان به دلیل پوشش ناكافی بیمه پایه از بیمه تكمیلی استفاده می‌كنند.

تامین‌اجتماعی نهاد غیردولتی است كه توسط حق بیمه‌یی كه ۲۳درصد توسط كارفرمایان، ۷ رصد توسط كارگران و ۳درصد توسط دولت پرداخت می‌شود اداره می‌شود كه البته در حال حاضر دولت حدود ۱۲۰میلیارد تومان به این سازمان بدهی دارد.»



به نام مردم، به كام پزشكان


دبیركل كانون عالی كارفرمایی كشور مخالف وضعیت فعلی تامین‌اجتماعی است چراكه معتقد است صاحبان اصلی آنكه كارگران و كارفرمایان هستند هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌های آن ندارند.

وی می‌گوید: «طبیعی است كه وقتی برگزیده نهادی باشیم مجبوریم حرف آن را گوش كنیم چراكه در غیر این صورت مدیرعامل تحت فشارهای هیات دولت و مجلس قرار می‌گیرد. همچنین به اداره شستا و سودآوری آن نیز به‌شدت معترضیم و سرمایه‌یی كه در این شركت وجود دارد باید خیلی بیشتر از اینها بهره‌برداری داشته باشد كه متاسفانه ندارد.»


در نظر مروج حسینی، طرح تحول سلامت طرحی یك‌طرفه است كه تنها منفعت عده‌یی خاص را درنظر دارد: «طرح تحول سلامت باعث گران شدن سرویس‌های تامین‌اجتماعی بوده و تنها به نفع پزشكان اجرایی شده بطوری كه درآمد آنها بسیار افزایش یافته است.

بنابراین چه دلیلی دارد كه برای اجرای طرح تحول سلامت با یك مطالعه كوتاه‌مدت اعداد و ارقامی در نظر بگیریم كه منصفانه و درست نیست درحالی كه ۶میلیون تحصیلكرده بیكار در رشته‌های كامپیوتر، مهندسی و... داریم اما بیشتر پول مملكت به جیب پزشكان خصوصی برود و این مساله جای بحث دارد كه به جای اصلاح كردن طرح تحول سلامت در عملكرد سازمانی مانند تامین‌اجتماعی كه خود وظایفش را انجام می‌دهد خلل ایجاد می‌كنند.»

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال