حمایت از تولید ملی در دستور کار باشد

قائم‌مقام امور تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش گرامیداشت روز «صنعت و معدن» تهران با بیان اینکه با توجه به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از تولید داخلی و نام‌گذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و تاکیداتی که ریاست‌جمهوری و هیات‌دولت بر آن دارند، صنعت و تولید روند رو به رشدی را سپری می‌کند، اظهار کرد: این روند رو به رشد به همت و تلاش صنعتگران، تولیدکنندگان و مسئولان مرتبط با تولید حاصل شده است.

دکتر رضا رحمانی با اشاره به اینکه بخش خصوصی را باید سربازان عرصه تولید دانست، افزود: باید از تلاش‌های زحمتکشان عرصه تولید به طور ویژه قدردانی کرد و با حمایت از آنها تولید را با قدرت بیشتر همراه کرد. در شرایط کنونی کشور، حمایت از بخش خصوصی و تولید داخلی در دستور کار قرار گرفته که باید به شکل‌های مختلف با اجرایی کردن مصوبه‌های تصویب شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی راه را برای امور مرتبط با تولید تسهیل کرد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای برطرف کردن مشکلات کشور استفاده کرد. در این میان تشکل‌های مرتبط با تولید نیز باید از این توانمندی‌ها بیشترین بهره را ببرند که در صورت بروز برخی مشکلات اقدامات لازم برای رفع آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رحمانی با اشاره به اینکه در دولت گذشته نقشه راهی برای صنعت و تولید کشور تدوین نشده بود، تصریح کرد: هم‌اکنون ۹۵ هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی صفر تا ۱۰۰درصد در کشور وجود دارد که یکی از ۷ برنامه اجرایی کشور تکمیل روند احداث و بهره‌برداری از این طرح‌هاست. تحقق این امر تحولی اساسی در تولید، اشتغال و اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور احیا، بهره‌برداری یا تکمیل زنجیره تولید صنایع پیشران، که نقش اساسی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال دارند، در دستور کار قرار گرفته که در کنار سیاست‌های تشویقی و حمایت از تولید داخلی روند رو به رشدی را به صنعت و تولید کشور خواهد داد.
وی گفت: جایی که اصلاح قانون یا وضع قوانین جدید برای توسعه صنعت و افزایش تولید نیاز است به حتم هم‌اکنون با هم‌افزایی ایجاد شده میان دولت و مجلس ایجاد شده می‌توان امید داشت که قوانین لازم تصویب و به اجرا گذاشته شود. البته در این بین نباید نقش حمایت از تولید داخلی در شکوفایی صنعت را نادیده گرفت؛ چراکه تمام کشورهای صنعتی و قدرتمند در عرصه تولید با حمایت از تولید ملی به جایگاه کنونی خود در سطح بین‌المللی دست یافته‌اند به همین منظور باید تمام دستگاه‌ها، سازمان‌های مرتبط با تولید و عموم مردم حمایت از تولید ملی را در دستور کار قرار دهند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال