معاون وزیرصنعت: 38هزار واحد تولیدی کشور مشکل دارد

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حدود 38 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در کشور دارای مشکل است گفت: پیشنهاد شده این واحدها در مدت 3 سال به چرخه مناسب بازگردانده و در ارزیابی اولیه مقرر شد امسال با اجرای طرح رونق تولید در واحدهای کوچک و متوسط صنعتی مشکلات 10 هزار واحد تولیدی احصا شود.

به گزارش ایرنا، حسن صالحی نیا روز شنبه در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در تبریز با اشاره به برنامه های وزارت صنعت برای رونق تولید به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان به خوبی عمل کرده و در نحوه بررسی و معرفی واحدها جهت دریافت تسهیلات به بانک ها باید الگوی دیگر استان ها شود.
وی اظهار کرد: با توجه به سیاست های ابلاغ شده در سال جاری، رونق تولید در محورهای مختلف پیش بینی و کارگروه رفع موانع تولید جهت پیگیری سیاست های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در سراسر استان ها و در وزارت صنعت تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: تامین نقدینگی مورد نیاز برای بخش صنعت، ایجاد بازار مناسب در تحریک بازار داخلی و بخش صادرات، رفع مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی در بخش های مختلف به عنوان نتیجه محدودیت های گذشته حاصل بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی کشور است.
وی با اشاره به معرفی واحدهای مشکل دار جهت دریافت تسهیلات به بانک ها گفت: شاید برخی استان ها در بررسی و معرفی طرح ها و واحد ها دقت های لازم را نداشتند ،این در حالی است که در آذربایجان شرقی در زمینه بررسی و معرفی واحدها بسیار خوب عمل شده است.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: همه بانک ها موظف هستند تمام شرکت های معرفی شده از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانی به بانک ها را با اولین اولویت خودشان تخصیص و پرداخت کنند.
وی ادامه داد: واحد تولیدی با تخصیص این منابع به چرخه تولید مجدد باز می گردند، زیرا افزایش اشتغال، افزایش تولید و صادرات برسد از اولویت هاست.
صالحی نیا تاکید کرد: در این راستا علاوه بر اینکه واحدهای کوچک و متوسط تولیدی تحت پوشش قرار می گیرند، واحدهایی نیز که بالای 60 درصد پیشرفت داشته باشند، تسهیلات دریافت می کنند.
وی گفت: تعداد واحد های معرفی شده برای دریافت تسهیلات بانکی ویژه در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها عدد مناسبی است و با توجه به دقت و درایت بیشتری که در این انتخاب ها صورت گرفته از بانک ها درخواست می شود ظرف دو هفته آینده در این باره تعیین تکلیف کنند.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اگر در آذربایجان شرقی این واحد ها در مدت مقرر تعیین تکلیف و اقدامات لازم انجام و شعب بانک ها عقد قراردادها را نهایی کنند، من پشتوانه تامین منابع توسط بانک های مرکزی را تضمین می کنم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال