قاچاق قانونی وغیرقانونی کمر صنعت پوشاک را شکسته است

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران: معتقدیم که واردات پوشاک از مناطق آزاد همان قاچاق قانونی است. مناطق آزاد تبدیل به دروازه ای برای واردات بی رویه محصولات خارجی شده است.

سعید حسین زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران در گفت و گو با سایت خبری اتاق تهران درباره مهم ترین مشکلات فعلی این تشکل گفت: مهم ترین مشکل تشکل ما در حال حاضر نقدینگی است و اینکه مسئله قاچاق کمر صنعت پوشاک کشور را شکسته و متاسفانه عزم جدی برای مبارزه با آن دیده نمی شود. از سوی دیگر قول و قرارهایی برای تسهیل مبادلات بانکی دادند اما هم چنان در این زمینه مشکل داریم. تشکل ما یک تشکل صادراتی است و برای صادرات نیازمند پویایی شبکه بانکی هستیم. در این شرایط نمی توانیم صادر کنیم. متاسفانه پول های کسانی که به اروپا صادر کردند، در بانک های این کشور گیر کرده و مجبور شدند به صرافی ها روی بیاورند و دچار پیچیدگی هایی شدند.
حسین زاده گفت: در گذشته بیشتر صادرات پوشاک ایران به اروپا انجام می شد اما در حال حاضر معطوف به کشورهای سی.آی. اس و عراق و افغانستان شدیم. عمده صادرات ما پوشاک آماده و فرش است که البته در سال های گذشته به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها نتوانستیم در بازارهای جهانی موفق عمل کنیم.
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران گفت: تا محصول را رقابتی نکنیم امکان موفقیت در بازارهای جهانی را نداری.مسئله قاچاق و کمبود نقدینگی از مشکلات عمده است و به دلیل محدودیت های تحریم قادر به نوسازی ماشین آلات برای تجهیز بخش تولید و بهبود صادرات نبودیم.
این فعال صنعت پوشاک با اشاره به اینکه واردات رسمی پوشاک از مبادی چون مناطق آزاد صنعت پوشاک را دچار مشکل کرده است گفت: معتقدیم که واردات پوشاک از مناطق آزاد همان قاچاق قانونی است. مناطق آزاد تبدیل به دروازه ای برای واردات بی رویه محصولات خارجی شده است. خنده دار است اگر واردات پنج و شش میلیاردی را واردات مسافری در نظر بگیریم و این در حالی است که شاهد واردات کامیونی پوشاک از این مناطق به دیگر شهرهای کشور هستیم. کنترل واردات برای حمایت از تولید ملی نیازمند عزم ملی است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال