کارخانه های تولید پوشاک در آستانه تعطیلی

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان مطرح کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل در صنعت پوشاک واردات بی‌رویه از کشورهایی مثل چین است زیرا در شرایط فعلی تولیدی‌های ما به دلیل نبود بازار لازم و وجود تولیدات چینی مجبور به تعطیلی واحدهای خود یا کاهش چشمگیر تولید می‌شوند که بزرگ‌ترین نتیجه آن بیکاری خیل عظیمی از کارگران است.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با اعلام این مطلب در گفتگو با «کسب‌وکار» گفت: مبارزه با قاچاق کالا صرفا در حد حرف است و منجر به آن شده که اکثر کارگا‌ه‌های صنف ما تعطیل شده یا ظرفیت تولید خود را به نصف کاهش داده‌اند.
وی درباره اقداماتی که برای جلوگیری و ممانعت از ورود کالاهای قاچاق انجام شده است، افزود: جلساتی با اتاق اصناف، تعزیرات و ... داشتیم اما هیچ‌گونه نتیجه مثبتی برای صنف ما نداشت، متاسفانه ورود و فروش محصولات قاچاق به‌مراتب راحت‌تر از تولیدات داخلی است. به‌عنوان مثال تولیدات یکی از واحدهای ما را به بهانه قاچاق ضبط کردند درحالی که از صفر تا صد این تولیدات داخلی بود اما از طرف دیگر شاهد ورود کانتینرهای پوشاک قاچاق به داخل کشور هستیم که هیچ‌گونه محدودیتی برای آنها وجود ندارد.
وی با اشاره به سرریز شدن اجناس در انبارها اظهار داشت: حجم بالایی از پوشاک که در انبار‌ها وجود دارد، نشان از افزایش عرضه در این بخش است که این موضوع کاهش قیمت پوشاک را نیز به‌دنبال خواهد داشت.
جواد درودیان با بیان اینکه وضعیت فعلی که بر بازار پوشاک حاکم است، نمی‌تواند رونق را به بازار برگرداند، افزود: در حال حاضر
کارخانه های تولید پوشاک برای اینکه بتوانند روی پای خود بایستند و تولیدات خود را متوقف نکنند، محصولات خود را به‌صورت مایه‌به‌مایه رد می‌کنند که چنین حرکتی توان رونق بخشیدن به بخش تولید را نخواهد داشت.
این فعال صنفی بیان داشت: واردات بی‌رویه پوشاک با حجم‌های بسیار بالا از دیگر مشکلات این صنف است که می‌توان به آن اشاره کرد و شرایط طوری شده که اجناس تقلبی در بازار فضای کسب‌وکار را پرحاشیه کرده است.
وی با عنوان اینکه دولت با ساماندهی سیستم واردات و قطع جریان واردات کالا می‌تواند رونق را به بازار پوشاک برگرداند، بیان داشت: دولت باید تدابیر ویژه‌ای را برای رفع معضلات اینچنینی تولیدات داخلی درنظر بگیرد تا بتواند اصناف را با رونق اقتصادی مطلوب مواجه سازد.
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع پوشاک در پایان تصریح کرد: متاسفانه افزایش آمار تعطیلی کارخانه ها و تعدیل نیرو در آنها اتفاق خوبی برای تولید داخلی نیست و مخالف با سیاست اقتصاد مقاومتی است که باید این روند اصلاح شود.
رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان همچنین با اشاره به اینکه باید در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی جلوی افزایش دامنه واردات کالا به داخل کشور گرفته شود، گفت: رونق صادرات هم می‌تواند راهکاری در بدنه اقتصاد مقاومتی در راستای بهبود وضعیت بازار در کشور باشد.
درودیان درباره تاثیرات سیاست اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته به اقتصاد مقاومتی توجهی نشده و بیشتر حاشیه داشته است.
وی با بیان اینکه سال ۹۴ سال رکود اقتصادی و بی‌رونقی بازار بود، گفت: همه اصناف در یک نقطه مشترک مورد آسیب جدی قرار گرفتند.
عدم توازن بین واردات و صادرات
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع پوشاک با تاکید بر اینکه عدم توازن بین واردات و صادرات در راستای رونق تولید داخلی و توجه به تولید ملی از معضلات بزرگ در بدنه اقتصاد کشور بود، تصریح کرد: واردات در سال گذشته بدون کنترل از حجم بالایی برخوردار بود و آن را باید به قطار افسارگسیخته تشبیه کرد.
درودیان با اشاره به اینکه واردات کالاهای مشابه داخل کشور از معضلات ریشه‌ای بستر اقتصاد کشور به‌شمار می‌رود، اضافه کرد: بی‌نظمی در سیاست واردات به تولید ملی صدمه جدی وارد کرد.
وی با بیان اینکه اصناف با واردات کالاهای مشابه در داخل کشور دچار رکود و بی‌رونقی بازار شده‌اند، ابراز کرد: از جمله اصنافی که در این جریان دچار آسیب جدی شده است، صنف تهیه و توزیع پوشاک است. رئیس اتحادیه تهیه و توزیع پوشاک با بیان این نکته که تعدادی از کارخانه ها و شرکت‌های اتحادیه تهیه و توزیع پوشاک تعطیل یا در آستانه تعطیلی قرار دارند، اظهار کرد: تولید در این شرکت‌ها و کارخانه ها بسیار کاهش پیدا کرده است.
درودیان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تولید ملی را احیا می‌کند، تصریح کرد: این سیاست تولید ملی را از سقوط در پرتگاه بی‌رونقی نجات می‌دهد.
رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان سیاست اقتصاد مقاومتی را حامی تولید ملی و بازگشت دوباره کارخانه ها و شرکت‌های تعطیل و در آستانه تعطیلی به چرخه تولید ملی برشمرد و اضافه کرد: متاسفانه هنوز اقتصاد مقاومتی آنطور که بایدوشاید اجرایی نشده است.
درودیان با اشاره به اینکه باید در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی جلوی افزایش دامنه واردات کالا به داخل کشور گرفته شود، ابراز کرد: رونق در صادرات هم می‌تواند راهکاری در بدنه اقتصاد مقاومتی در راستای بهبود وضعیت بازار در کشور باشد.
وی اظهار کرد: باید شاهد عملیاتی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی در داخل کشور باشیم.
دوزنده‌ لباس مطابق با تقاضا و سفارش لباس می‌دوزد
از سوی دیگر این روزها شاهد این هستیم که برخی فروشگاه‌های پوشاک تهران نام یک برند را بر اجناس خود چسبانده‌اند ولی درواقع برند به مردم عرضه نمی‌کنند. رئیس اتحادیه‌ پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تهران درباره‌ فروش لباس‌های ایرانی به نام برندهای خارجی اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق در بازارهای ایران می‌افتد ولی دوزندگان لباس در این موضوع مقصر نیستند چون دوزنده‌ لباس مطابق با تقاضا و سفارش لباس می‌دوزد. او افزود: این موضوع بیشتر به اتحادیه‌ فروشندگان پوشاک مربوط است و باید از آن طریق پیگیری شود. درودیان بیان کرد: اگر سازمان تعزیرات و بازرسی اتاق اصناف تهران بخواهد با استفاده از بازرسان متخصص، بازرسی مناسبی انجام دهد، می‌شود جلوی فعالیت مغاز‌ه‌هایی که عرضه‌کننده‌ اجناس تقلبی با نام یک برند خاص هستند را گرفت. البته این موضوع به این شرط محقق می‌شود که بازرسی به‌صورت تخصصی انجام شود و یک بازرس را برای تشخیص اصالت کفش، کیف، لباس و بلوز درنظر نگیرند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال