ماشین آلات دسته دوم چینی میهمان نساجی ایران

رئیس اتحادیه بنکدارن پارچه گفت : استفاده از ماشین آلات دسته دوم چینی در صنعت نساجی هزینه تمام شده را دو برابر کرده است.

امیر قدیمی نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،‌ نبود نقدینگی و تسهیلات با نرخ بالا را علت استفاده از این دستگاه دانست و افزود: استفاده از این دستگاه ها در صنایع نساجی سبب کاهش کیفیت تولید و افزایش هزینه شده است.
وی با اشاره به اثرگذاری توسعه صنعت نساجی در رشد اقتصادی کشورها تصریح کرد: بالا بودن قیمت و کیفیت پایین تولید از عوامل اصلی افزایش قاچاق به کشور است.
قدیمی نژاد نرخ تولید نساجی را در کشور سبب ایجاد تورم 70 تا 80 درصدی در این حوزه اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف پارچه در کشور 20 تا 25 متر معادل 2 میلیارد متر پارچه در سال است.
رئیس اتحادیه بنکداران پارچه ، فعالیت فعلی این صنف را وابسته به نسیه فروشی دانست و افزود: سالانه 20 تا 30 درصد چک های صادر شده در این صنعت سوخت می شود که این رقم به معنای از بین رفتن 30 درصد سرمایه فعالان این بخش است.
وی با اشاره به اینکه قانون چک در کشور مانع از احقاق حقوق اصناف است ، ادامه داد : برای وصول چک های مدت دار از طریق دادگاه ها 6تا یک سال زمان نیاز است که این روند سبب تغییر کاربری پارچه فروشی و افزایش قاچاق پوشاک در کشور شده است.
قدیمی نژاد ، صنعت نساجی را رو به نابودی اعلام کرد و گفت : سود بانکی در کشورهایی که مالیات بر ارزش دریافت می کنند معادل 3تا 5 درصد و در ایران 20 درصد است که این روند رکود درصنعت نساجی را به دنبال داشته است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال