مرکز آمار: نرخ تورم در خرداد 1395 تک رقمی شد

مرکز آمار ایران، نرخ تورم شهری در 12 ماهه منتهی به خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را 9.5 درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه را 6.1درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور را در خرداد ماه امسال منتشر کرد.

براساس این گزارش، شاخص کل قیمت کالا و خدمات مصرفی (بر مبنای 100=1390) در خرداد ماه امسال عدد 224.2 را نشان می دهد که نسبت به ماه گذشته پنج دهم درصد افزایش داشته است.
افزایش شاخص کل نسبت به خرداد ماه سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) 6.1 درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن (6.8) کاهش نشان می دهد.

همچنین درصد تغییرات این شاخص (نرخ تورم شهری) در 12 ماه منتهی به خردادماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل 9.5 درصد بوده که نسبت به اردیبهشت ماه پارسال (10.2 درصد) کاهش یافته است.

همچنین شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نیز در خرداد ماه امسال به رقم 260.1 رسید که نسبت به ماه قبل از آن یک درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی نیز به عدد 257.4 رسید که نسبت به ماه قبل از آن یک درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل 3.8درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم 12 ماهه این گروه 7.5 درصد است.

شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل 4.2 درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در 12 ماه منتهی به خرداد ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل 7.5 درصد است که نسبت به تورم 12 ماهه منتهی به اردیبهشت ماه پارسال (8.4) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در خرداد‌ماه امسال به رقم 211.8 رسید که سه دهم درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد؛ میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 6.9 درصد بوده و نرخ تورم 12 ماه منتهی به خرداد ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه 10.4 درصد است که نسبت به تورم 12 ماهه منتهی به اردیبهشت ماه پارسال(11 درصد) کاهش یافته است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال