دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران: تحکیم ارتباطات فنی و تجاری ایران با سازندگان ماشین آلات نساجی دنیا

محمدمهدی رئیس زاده- دبیر انجمن صنایع نساجی ایران- برگزاری کارگاه آموزشی توسط انجمن صنایع ماشین آلات و قطعات یدکی ترکیه(تمساد) را یکی از برنامه های مهم بیست و دومین دوره نمایشگاه نساجی تهران اعلام کرد.

وی که در قالب هیئت 17 نفره از اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران به همراه مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک، معاون مدیرکل ماشین سازی و نماینده معاونت دفتر طرح و برنامه وزارت صنعت به دعوت تمساد از نمایشگاه ITM بازدید به عمل آورده بود؛ به برگزاری نشست مشترک مدیران انجمن نساجی ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: در این نشست مشترک که با استقبال رسمی مدیران ITM همراه بود، مسائلی در زمینه توسعه همکاری های مشترک مطرح شد.

رئیس زاده ادامه داد: یکی از نکات مهم این جلسه، خبر مربوط به برگزاری کارگاه آموزشی تمساد در جریان برگزاری نمایشگاه نساجی تهران( 13تا 16 شهریور سال جاری) بود که در این کارگاه، ضمن معرفی توانمندی های سازندگان ماشین آلات نساجی ترکیه، آخرین مباحث فنی و تکنولوژیکی روز دنیا در اختیار صنعتگران و بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار خواهد گرفت و به این ترتیب فرصت ارزشمندی جهت تبادل اطلاعات و ارتباطات میان سازندگان ماشین آلات نساجی ترکیه با تولیدکنندگان ایرانی فراهم می شود.

وی ضمن یادآوری این مطلب که انجمن تمساد میهمان رسمی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، افزود: یکی دیگر از برنامه های انجمن صنایع نساجی ایران برای میهمانان ترکیه، امکان بازدید از برخی کارخانه ها و واحدهای تولیدی موفق و مجهز به ماشین آلات مدرن می باشد تا در جریان توانمندی های صنعت نساجی ایران قرار گیرند.

رئیس زاده تصریح کرد: در تمام جلساتی که با سازندگان ماشین آلات نساجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و ترکیه برگزار کرده ایم، لزوم توجه و دقت بیشتر آنان به موضوع ارائه خدمات مطلوب پس از فروش به مشتریان ایران را متذکر شده ایم و اعلام کرده ایم که بعضی شرکت ها، ماشین آلات یا قطعات موردنیاز صنعتگران ایرانی را در موعد مقرر به آنان تحویل نمی دهند یا دقت و تعهد چندانی در زمینه خدمات پس از فروش لحاظ نمی کنند.

وی اذعان داشت: شرکت های خارجی باید توجه داشته باشند که با لغو تحریم ها و از سرگیری روابط مالی و بانکی، مشتریان ایرانی مانند سال های تحریم، مجبور به خرید از یک شرکت یا مجموعه خاص نیستند و قطعاً در صورت عدم همکاری به سراغ سازندگانی خواهند رفت که خدمات پس از فروش بهتر وگسترده تری در اختیار آنان قرار دهند، پس مراقب حفظ جایگاه خود در بازار گسترده ایران باشند.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران ابراز داشت: نکته دیگری که در جلسات خارجی مطرح می شود؛ عدم اتکای صرف به خرید ماشین آلات و تمرکز بر انتقال دانش فنی و تکنولوژی است که با توجه به محدودیت های تأمین مالی در مشتریان ایران، از طرف خارجی انتظار همکاری بیشتری در این زمینه وجود دارد.

به گفته وی، برگزاری دوره های آموزشی در شاخه های مختلف صنعت نساجی برای متخصصین و تکنسین های ایرانی یکی دیگر از مباحث عنوان شده انجمن صنایع نساجی در نشست های مشترک با انجمن های خارجی است.

رئیس زاده در بخش دیگر این مصاحبه به برگزاری قریب الوقوع جلسه ای با مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی با مساعدت معاون وزیر صنعت ( آقای مهندس خسروتاج) اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد تا در این جلسه، مشکلات واحدهای نساجی پیرامون مسائل مالیاتی برطرف شود.

وی دغدغه این روزهای فعالان نساجی را مسائل مالیاتی، مشکلات سیستم بانکی، کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی دانست.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال