مقاوم‌سازی اقتصاد با تكیه بر اقتصاد درونی

مشاور ارشد رییس‌جمهوری گفت: اقتصاد مقاومتی اصلی‌ترین حركتی است كه اقتصاد ایران بعد از برجام باید طی كند و در این مسیر مهم‌ترین نیاز برای اجرای اقتصاد مقاومتی سیاست‌های بازرگانی است.

به گزارش ایرنا؛ اكبر تركان جمعه شب در همایش «رهروان روح‌الله» در مشهد، افزود: برای اینكه از تولیدات داخلی در زمینه‌های گوناگون مانند فولاد، پوشاك، نساجی، كفش و... حمایت كنیم باید سیاست‌های بازرگانی متناسب با اقتصاد مقاومتی اتخاذ شود و راهكارهایی را جست‌وجو كنیم كه واردات منجر به آسیب به تولید داخلی نشود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار كرد: كشورهای با اقتصاد درون زا، متكی به ظرفیت درونی خود بوده و در حوادث برنده هستند.
وی با اشاره به اینكه امروز در دوران پس از برجام، باید اقتصاد ایران فضای جدیدی را تجربه كند كه منجر به بهبود معیشت مردم شود، گفت: باید بنیه‌یی ساخته شود تا در صورت تداوم تهدیدها اقتصاد از آسیب در امان باشد.
تركان افزود: باید با هوشیاری مقاوم‌سازی اقتصاد را با تكیه بر اقتصاد درونی به پیش ببریم. مشاور ارشد رییس‌جمهوری در ادامه اظهار كرد: هویت نظام اسلامی را جمهوریت و اسلامیت می‌سازند و این به آن معنا است كه این نظام منبعث از اسلام و متكی به مردم است. استاندار خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: باید به یاد داشت كه امام(ره) حركت خود را بر پایه ارزش‌های دینی بنیان گذاشت و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تداوم بخشید و در قامت نظام جمهوری اسلامی آن را ساخت و به ما امانت سپرد.
علیرضا رشیدیان افزود: چهاردهم و پانزدهم خرداد فرصتی است تا یاد امام و ارزش‌های انقلاب اسلامی را احیا كنیم.
وی با بیان اینكه مهم‌ترین این ارزش‌ها خودباوری و اعتماد به نفس و اتكا و اعتماد به مردم است، اظهار كرد: امیدواریم بتوانیم ارزش‌های نظام را استمرار بخشیده و آن را به دور از هرگونه تعصب و یكسونگری با اتحاد همه‌جانبه محقق‌سازیم.
همایش رهروان روح‌الله به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه طبرسی مشهد برگزار شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال