عباس گودرزی در صحن مجلس: چرا نساجی بروجرد را به ثمن بخس واگذار کردند

نماینده مردم بروجرد بر ضرورت حمایت از زنان خانه‌دار تاکید و تصریح کرد: خانه‌داری دارای شأن و منزلت است و باید مورد حمایت جدی قرار گیرد، چرا که این افراد نیروی انسانی برای کشور تربیت می‌کنند.

وی با اشاره به 3 بند تصریح شده در قانون برنامه ششم درباره بحث فرهنگ گفت: استناد فرمایش دیروز رهبری که برای همه ما راهگشاست ایشان بر حمایت از تولیدات فرهنگی مفید و مبارزه با محصولات فرهنگی مضر تأکید کردند.

وی با ذکر این نکته که در 3 بند مذکور صرفاً به ساختار اشاره شده و در محتوا دست نبرده‌اند، اظهار داشت: با این 3 بند نمی‌توان بحث مقاوم‌سازی فرهنگ را پیش برد، لذا مقتضی است دولت محترم با توجه به فرمایش دیروز مقام معظم رهبری، لایحه را برگرداند و بازنگری مجدد انجام دهد.

گودرزی ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی عدم توجه به بنیان‌های خانواده برشمرد و گفت: خانواده یک واحد بنیانی است و اگر به میزان کافی به آن توجه نشود، ما به همان اندازه آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت.

وی با طرح این سؤال که در کجای قانون پیش‌بینی شده است که برای زن خانه‌دار شأنی در نظر گرفته شود، بیان داشت: کدام منزلتی بالاتر از خانه‌داری؟ زنی که در کارخانه کار می‌کند بیمه می‌شود، اما زن خانه‌دار نیرو برای جامعه تربیت می‌کند، اما سرافکنده باید بگوید که من بیکارم، درحالی‌که شأن و منزلتی بالاتر از خانه‌داری برای زنان ما نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در حکومتی دینی و نظام اسلامی فرد در خانواده تعریف می‌شود، گفت: کجای آموزش‌وپرورش ما به فرزندان ما آموزش می‌دهد که قرار است در آینده پدر یا مادر بشوند؟ کجا پدر بودن و مادر بودن و فرزند بودن و همسر بودن در نظام آموزشی ما دیده شده است؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان وزیر کشور مبنی بر ضرورت تفویض اختیارات به استان‌ها اظهار داشت: به‌رغم این سخنان پرونده فرمانداری‌های ویژه بر زمین مانده است. به‌عنوان‌مثال فرمانداری بروجرد سال‌هاست که به فرمانداری ویژه تبدیل شده است و تنها تفاوت آن این است که مدیران دستگاه‌های شهرستان حکم کارگزینی‌شان معاون مدیرکل و حقوق‌شان اضافه شده است.

گودرزی با تأکید بر اینکه تابلوی فرمانده ویژه معضلات اجتماعی را حل نمی‌کند، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل بیکاری آن را نیازمند نظارت مستمر خواند و خطاب به وزیر کشور گفت: دراین‌باره ضروری است هدایت تسهیلات در راستای اصلی و رساندن تولیدکننده اصلی و نه مافیاهایی بیایند و وام‌های ده‌ها میلیارد تومانی به نام شهرستان‌ها بگیرند و در شهرهای بزرگ سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به عدم پرداخت حقوق در شهرداری حوزه انتخابیه خود و نیز به تعطیلی کشانده شدن کارخانجات، افزود: چرا نساجی بروجرد به ثمن بخس به بخش خصوصی واگذار شد؛ نظارت مسئولان کجا بود؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در لایحه برنامه ششم به معنای حقیقی کلمه، به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی پرداخته نشده است که امیدواریم در آن تجدیدنظر شود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال