سالانه 500 هزار تن مواد شیمیایی نساجی از البرز به روسیه صادر می شود

رئیس اتاق ، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: بر اساس تفاهم نامه میان روسیه و البرز سالانه 500 هزار تن موادشیمیایی و اولیه مورد نیاز صنعت نساجی و رنگ ریزی به روسیه صادر خواهد شد.

رحیم بنا مولایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا ، گسترش صادرات استان را از دستاوردهای سفرهیات تجاری البرزبه روسیه برشمرد و افزود: مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نساجی روسیه قبلا از ترکیه به آن کشور صادر می شد.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط و پتانسیل های اقتصادی ایجاد شده ، شناخت نیازهای بازار روسیه دارای اهمیت است ضمن آنکه روسیه واردات از ترکیه را تحریم واین مهم بستر را برای توسعه صادرات ایران فراهم کرده است.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز افزود: ایران می تواند با شناخت بهتر بازار های روسیه سهم قابل توجهی از واردات این کشور را به خود اختصاص دهد.
وی خاطرنشان کرد:بین هیات های تجاری اتاق های بازرگانی استان البرز و مسکو در زمینه ای صادرات انواع فراورده های لبنی، دارو، غذای کودک و تجهیزات پزشکی، میوه و تره بار،سبزی و صیفی جات و گل و گیاه به روسیه مذاکرات موثر انجام شد.
بنامولایی با اشاره به ضرورت توسعه صنعت گردشگری در ایران و به خصوص در استان البرز که از طبیعت و جاذبه های گردشگری برخوردار است افزود: یکی دیگر از موضوع های تفاهم شده است که زمینه های آن درمذاکرات دو هیات بررسی های کارشناسی آن صورت خواهد گرفت.
بنا مولایی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به تجارت صنعت غذای حلال گفت: استان البرز آمادگی دارد برای گرفتن سهمی از بازارهای بین الملی غذای حلال با کشور روسیه همکاری کند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز گفت: درجریان این سفر دو طرف ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر را تشریح کرده و بر استفاده از ظرفیت های موجود در دو کشور برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی تاکید کردند.
هیات 30 نفره صاحبان صنایع و سرمایه استان البرزبه سرپرستی سیدحمید طهایی استاندار به تازگی روسیه سفر کرد و تفاهم نامه تجاری به امضا رساند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال