احمدصادقیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران: دولت در مسیر تک نرخی شدن ارز حرکت می کند

صادقیان: دولت با وجود اینکه چندبار اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز را به تعویق انداخته اما در تلاش است تا در مسیر تک نرخی شدن حرکت کند.
احمد صادقیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفت و گو با خبرنگار وب سایت خبری اتاق، در تحلیل سیاست دولت در ممنوعیت استفاده از ارز مبادله ای برای واردات صنایع غذایی گفت: این سیاست های دولت در راستای حمایت از تولید داخل است امیدواریم به واقع همینطور باشد. اگر دولت با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی چنین ممنوعیتی ایجاد کرده، تصمیم درستی است و امیدواریم تمام سیاست های دولت همین مسیر را طی کند. هرچند تفاوت ارز مبادله ای و ارز آزاد امروز آنقدر زیاد نیست که بتواند اثرگذار باشد.
عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت: فاصله ارز مبادله ای و ارز آزاد فاصله زیادی نیست و این کم شدن فاصله هم در راستای تک نرخی شدن ارز است. تک نرخی شدن ارز خواسته بیشتر واردکنندگان و فعالان اقتصادی است و در صورت انجام آن، آسیب های زیادی که از این ناحیه متوجه اقتصاد کشور شده مرتفع خواهد شد. دو نرخی شدن ارز باعث رانت است و اجرای سیاست تک نرخی شدن پایانی بر سوءاستفاده سوداگران از این وضعیت است.
صادقیان گفت: دولت با وجود اینکه چندبار اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز را به تعویق انداخته اما در تلاش است تا در مسیر تک نرخی شدن حرکت کند. به تعویق افتادن این سیاست ناشی از نگرانی های دولت است. در صورت تک نرخی شدن ارز، باید این توانایی در بانک مرکزی باشد که متناسب با تقاضای بازار، ارز را تامین کند اما با توجه به کاهش قیمت نفت و دیگر مسائل بین المللی این نگرانی وجود دارد که دولت قادر به تامین تقاضا نباشد و تا زمانی که این توانایی را در خود نبیند، تک نرخی شدن ارز را به تعویق می اندازد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال