واحدهای با ارزش افزوده بالا در اولویت حمایت سازمان شهرک های صنعتی

معاون برنامه ریزی و اقتصادی شهرک های صنعتی کوچک تاکید کرد : واحدهای صنعتی با ارزش افزوده بالا در اولویت حمایت است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، فرشاد مقیمی درباره ادامه روند تعطیلی واحدها صنعتی اظهار داشت : به واحدهایی کمک می کنیم که دارای بازار هستند و می توانند ارزش افزوده بالایی در کشور داشته باشند.
مقیمی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط بررسی ها و اقداماتی که سازمان انجام می داد، با اولویت بیشتری پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: هفت هزار و هشتاد و پنج واحد از کل واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی متوقف است که به دلیل کمبود نقدینگی با چالش روبرو شده است.
مقیمی افزود: بخشی از این واحدهای متوقف باید تغییری در ماموریت خود ایجاد کنند چون حتی اگر مجددا راه اندازی شوند، نمی توانند ادامه فعالیت دهند.
وی به پایان یافتن چرخه فعالیت برخی از این واحدها اشاره کرد و گفت: بر اساس این شاخص ها به واحدهایی کمک می کنیم که دارای بازار هستند و می توانند ارزش افزوده بالایی در کشور داشته باشند.
مقیمی با اشاره به ضعف های پیشین در حوزه برخی حمایت ها افزود: با الگو قرار دادن گذشته، تلاش کردیم در انتخاب واحدها کارگروه هایی را در استان های مختلف شکل دهیم و کارگروه 11 استان شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه منابع مالی تامین شده برای این واحدها باید با هزینه های مناسبی تخصیص یابد ، گفت: این ها تاب و توان پرداخت هزینه های بالای نقدینگی را ندارند و دولت نیز در قالب پرداخت یارانه نقدی هزینه ها را برای این واحدها کاهش می دهد.
مقیمی به درون زا بودن این واحد ها در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: با توجه به ساز و کارها در دولت و جلسات مداوم و مستمر با تمام بانک ها، برنامه ریزی خوبی پیش بینی شده تا شرایطی را برای احیای این واحدها فراهم کند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال