امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه پیام نور و اتحادیه پوشاک تهران امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه پیام نور و اتحادیه پوشاک تهران

در چارچوب تفاهمنامه فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا و پوشاک تهران امروز تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور و اتحادیه پوشاک تهران هم امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ؛ رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به نقش دانشگاه ها در فراگیری دانش و مهارت های طراحی پوشاک در بازارهای جهانی و ارتقای سطح دانش طراحان داخلی گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی آن در داخل و خارج از کشور و بهره مندی از پتانسیل اعضای هیات علمی، ظرفیت لازم را برای آموزش و ارتقای سطح دانش طراحان داخلی دارد.

وی گفت : دانشگاه پیام نور در ایتالیا نیز شعبه دارد و می تواند با تلفیق علم و عمل ضمن فراگیری مهارت ها و فناوری های ایتالیا در صنعت پوشاک ، این دانش را به طراحان و فروشندگان داخلی از طریق اجرای دوره های آموزشی ، انتقال دهد و بسترهای تولید صادرات محور را در کشور فراهم کند.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران نیز یکی از راه های رقابت پویا و به روز بودن در بازارهای داخلی و خارجی پوشاک را ارتقای مهارت شاغلین بخش تولید و توزیع دانست و اظهار داشت: این تفاهم نامه با هدف بومی سازی طرح های روز دنیا در ایران منطبق با معیارهای ایرانی و اسلامی و تولید مشترک ایران و ایتالیاست به نحوی که با آموزش طراحان داخلی بتوانیم به شکل ویژه و مستقل از کشورهای دیگر در عرصه بازارهای جهانی وارد شویم.

وی نقش دانشگاه پیام نور ارزشمند خواند و گفت: دانشگاه پیام نور می تواند با استفاده از توانمندی اساتید، ضمن فراگیری مهارت ها و دانش و فناوری جهان، دوره های آموزشی علمی و مهارتی را برای طراحان و فروشندگان داخلی اجرا کند و با این اقدام تحولی بزرگ در صنعت پوشاک به وجود آورد.

تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور و اتحادیه پوشاک تهران شامل طراحی و اجرای دوره های آموزشی، تهیه و تدوین کتب درسی و جزوات مورد نیاز، بهره گیری از مربیان صاحب تجربه ، بهره مندی از چاپ و انتشارات ، اعطای تسهیلات آموزشی از سوی دانشگاه و الزام همه شاغلان و افراد متقاضی به شرکت در دوره های آموزشی و پرداخت هزینه ها از سوی اتحادیه است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال