نعمت زاده خبر دادپیشنهاد ارائه ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک در سال ۹۵ نعمت زاده خبر داد پیشنهاد ارائه ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک در سال 95

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال ۹۵ تسهیلاتی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان برای ده هزار واحد صنایع کوچک و متوسط که تولید آنها کمتر از ظرفیت و یا متوقف شدهاند را به دولت پیشنهاد داده ایم.

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شاتا، محمدرضا نعمتزاده در دیدار نوروزی خود با مدیران و کارکنان وزارتخانه افزود: به منظور عملیاتی نمودن سیاستهای اقتصاد مقاومتی از همان ابتدای سال، کار را به صورت جدی شروع نموده و بر روی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از توانمندیهای داخلی تمرکز کردهایم.
نعمتزاده با اشاره به حضور خود در جلسه ستاد فرماندهای اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون محترم اول رییسجمهور، گفت: در این جلسه تصمیمات اتخاذ شده به این وزارتخانه ابلاغ شده که به طور جدی آن را برای اجرای دنبال میکند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از واحدهایی که طی سالهای گذشته از آنها آمارگیری شده و مسایل آنها را تجزیه و تحلیل کردهایم به این نتیجه رسیدهایم که تقریباً 70 درصد این واحدها مشکلات نقدینگی دارند.
وی افزود: البته بانکها در سال گذشته تلاش کردهاند تا به این دسته از واحدها کمکهایی نمایند اما کافی نبوده است.
نعمت زاده گفت در سال 95 تسهیلاتی بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان برای ده هزار واحد صنایع کوچک و متوسط که تولید آنها کمتر از ظرفیت و یا متوقف شدهاند را ، به دولت پیشنهاد داده ایم.
وی گفت: در این پیشنهاد در خواست شده ، حدود 5 درصد سود این تسهیلات، ارزانتر و پایین تر از نرخ معمول باشد .
وزیر صنعت،معدن وتجارت همچنین افزود: همچنین علاوه بر این ، یک هزار میلیارد تومان کمکهای یارانهای برای ایجاد زیرساختها و زیربناها برای آن دسته از واحدهایی که مشکل آب و برق داشته به دولت پیشنهاد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از دیگر کمکهای در نظر گرفته شده برای 10 هزار واحد صنایع کوچک و متوسط یاد شده گفت: در زمینه ارتقاء دانش این واحدها برنامهریزی کردهایم و درصددیم تا با اعزام گروههای مشاوره و فنی به آنها کمکهایی نماییم.
وی افزود: همچنین در زمینه صادرات، دورههای آموزشی را برگزار نموده که واحدهای کوچک به سمت دانشبنیان، تکنولوژی پیشرفته سوق داده شده تا بتوانند کالاهایشان را صادر نمایند.
نعمتزاده گفت: در هفته جاری بنا داریم تا با برگزاری جلسهای با تجاری که در زمینه صادرات کار میکنند، موانع و مشکلات آنها را شناسایی نموده و با همفکری و کمک یکدیگر بر توانمندیهای آنها در زمینه توسعه صادرات بیفزاییم.
وی افزود: از دیگر اقداماتی که برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه به انجام رسیده است، این بوده است که با ارائه طرحی در جهت تشویق صادرکنندگان اقدام نماییم
نعمت زاده گفت: ارائه یارانه سود بانکی برای صادرات و پرداخت جایزه صادرات بر مبنای ارزش افزوده، دو راهکاری است که می توان برای خدمت به صادرکنندگان ارائه کرد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال