گشایش نخستین نمایشگاه صنعت پتوی ایران با حضور وزیر صنعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در نخستین نمایشگاه صنعت پتوی کشور انواع ماشین آلات ، تجهیزات و خطوط تولید این صنعت در این نمایشگاه به معرض تماشا گذاشته شده است. این نمایشگاه که با همت انجمن صنایع نساجی ایران و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در فضایی بالغ بر ۳ هزار ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در نخستین نمایشگاه صنعت پتوی کشور انواع ماشین آلات ، تجهیزات و خطوط تولید این صنعت در این نمایشگاه به معرض تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه که با همت انجمن صنایع نساجی ایران و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در فضایی بالغ بر ۳ هزار متر مربع بر پا شده است با هدف گسترش صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی توجه به رونق تولید، حمایت از صنایع داخلی، مبارزه با قاچاق پتو به کشور و توسعه تولید و اشتغال در این صنعت دایر شده است.

در سال های اخیر واردات بی رویه پتو به کشور به ویژه از چین واحدهای داخلی را با بحران مواجه کرده است به گونه ای که بسیاری از کارخانه های تولید پتو در کشور با پایین ترین ظرفیت فعالیت می کنند.

وزارت صنعت به منظور حمایت از صنعت پتو تعرفه واردات این محصول را به ۹۰ درصد افزایش داده و این در حالی است که قاچاق پتو همچنان به صنعت داخلی آْسیب می زند.

قرار است دو هیات خارجی از عراق و تاجیکستان از این نمایشگاه بازدید و با طرف های ایرانی برای سرمایه گذاری در تولید و مبادلات محصولات نساجی مذاکره کنند.

نخستین نمایشگاه صنعت پتو کشور تا ۲۱ اسفند از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران تهران دایر است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال