سهل آبادی:تمام قوا، پشت صنعت و اقتصاد کشور بایستند‎

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه امروز مطالبه ارزش افزوده کمر واحدهای صنفی را شکسته است، گفت: همان گونه که تمام قوا، پشت مذاکرات هسته ای ایستادند، حالا باید پشت صنعت و اقتصاد کشور بایستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، عبدالوهاب سهل آبادی امروز (چهارشنبه) در همایش ملی بررسی جایگاه صنایع نساجی و پوشاک در پساتحریم و نقش استان اصفهان به عنوان قطب نساجی کشور، اظهار کرد: مردم همان طور که در جنگ نظامی ایستادگی و از جان و مال خود مایه گذاشتند و موفقیت را نصیب کشور کردند، در جنگ اقتصادی نیز مقاومت کردند و با تحمل تمام ناراحتی ها باعث پیروزی شدند.

وی با بیان اینکه پیروزی هسته ای از طریق چهار موضوع به دست آمد، افزود: اولین آن مردم بودند که صنعتگران نیز نقش عمده ای در آن داشتند. دوم توان نظامی و سوم علم بود، حتی با شهید کردن عزیزترین افراد در دانش هسته ای، فعالیت های هسته ای کشور متوقف نشد. تیم مذاکره کننده نیز به عنوان عامل چهارم باعث به نتیجه رساندن سه مورد فوق شد. این گروه اگر گوش به فرمان مقام معظم رهبری نبودند، پیروزی نصیب کشور نمی شد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در چنین شرایطی که گروه های مختلف و هیئت های اقتصادی به کشور و به اصفهان می آیند، چه باید کرد؟ چگونه باید از این فرصت ها استفاده کرد؟ چگونه باید قوی شویم تا مقابل آنان بنشینیم و مذاکره کنیم؟ با وضعیت موجود نمی توان به این اهداف رسید.

سهل آبادی اضافه کرد: با توجه به فشارهای 12 ساله اقتصادی بر واحدهای صنعتی امروز صاحبان این واحدها حتی توان گرفتن یک دسته چک را از نظر قانونی ندارند، اما در عین حال انتظار نداریم که فقط دولت کنار صنایع باشند و دست صنایع را بگیرد، ولی اتفاقاتی که افتاد صنعتگران نقشی در آن نداشتند.

وی با بیان اینکه امروز واحدهای صنعتی با چند هزار نفر پرسنل درگیر مسائل بانکی هستند، ادامه داد: به دنبال باز شدن بانک های خارجی بودیم، اما متأسفانه حالا به جهت اینکه بتوانیم با آن بانک ها کار کنیم، درگیر مشکلات بانک های داخلی هستیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ریالی از سهم درآمدی هدفمند کردن یارانه ها به بخش صنعت و معدن کشور نرسید، اظهار کرد: در حال حاضر برای گرفتن ضمانت نامه بانکی، باز کردن LC و رفع مشکلات 12 ساله راهی وجود ندارد.

سهل آبادی با بیان اینکه امروز مطالبه ارزش افزوده کمر واحدهای صنفی را شکسته است، گفت: مگر اصفهان منچستر نساجی نبود؟ مگر صنعت خودرو در سال 46 تولیدکننده پیکان نبود؟ آن زمان کره جنوبی چه داشت؟ امروز که برجام به نتیجه رسیده است، باید اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری توسط دولت برای صنعتگران هموار شود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به برجام داخلی و گروه 1+5 داخلی داریم. همان طور که تمام قوا، پشت مذاکرات هسته ای ایستادند، حالا باید پشت صنعت و اقتصاد کشور بایستند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال