تلاش برای تسهیل در تامین پنبه مورد نیاز واحدهای ریسندگی

صبح روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه نشست مشترکی با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، دفتر صنایع منسوجات و پوشاک، انجمن شرکت های پنبه پاک کنی، انجمن صنایع نساجی ایران و صندوق پنبه با هدف بررسی و پایش وضعیت تولید پنبه در کشور تشکیل شد.

در بخش آغازین این نشست دکتر شجاعی با اشاره به لزوم همگرایی بیشتر بین اعضای زنجیره تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پنبه از حساسیت های جدی در تولید پنبه به عنوان کالای استراتژیک در کشور اشاره نمود.
پس از آن حاضرین در جلسه به ارائه آمارهای تولید، مصرف و واردات پنبه در سال‌های اخیر پرداختند. در این جلسه که آقایان نیلفروش زاده و امامی رئوف به نمایندگی از انجمن صنایع نساجی ایران در جلسه حضور داشتند به موضوع لزوم پرداخت یارانه به کشاورزان و نیز حمایت از صندوق ها و تعاونی‌های خرید پنبه و نیز پرداخت وام و تسهیلات مناسب در جهت توسعه و تقویت کشاورزی و تولید پنبه اشاره نمودند و با توجه به سرمایه گذاری های جدید در خطوط ریسندگی و افزایش نیاز صنایع نساجی به پنبه از دولت خواستند که از اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی و غیرتخصصی در حوزه تامین پنبه مورد نیاز واحدهای تولیدی بدون هماهنگی و مشورت بخش خصوصی اجتناب نمایند. همچنین مقرر شد این نشست با حضور مدیران واحدهای ریسندگی و نمایندگان کارگروه ریسندگی انجمن صنایع نساجی ایران ادامه یابد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال