استمداد معاونت علمی ریاست جمهوری از انجمن صنایع نساجی ایران برای تأسیس مرکز نوآوری صنایع نساجی

صبح روز یکشنبه نهم مرداد ماه ، دفتر معاون علمی رئیس جمهوری میزبان نشست مشترک نمایندگان انجمن صنایع نساجی ایران با معاون علمی رئیس جمهور بود.

در این نشست که با حضور آقای دکتر ستاری معاون رئیس جمهور و جمعی از مدیران معاونت و مهندس مجتبی دستمالچیان، دکتر شاهین کاظمی و مهندس امامی رئوف از انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد در خصوص وضعیت صنایع نساجی در سطح ملّی و بین المللی بحث و تبادل نظر شد .

دکتر ستاری در این نشست با اشاره به لزوم توجه بیشتر صنایع نساجی به بحث نوآوری و ارزش افزوده در صنعت به نقش ممتاز بخش خصوصی در جهت دهی به روند توسعه و فناوری در کشور پرداختند ایشان با اشاره به ظرفیت های بالای صنایع نساجی برای تجاری سازی ایده های نو آورانه به ساختار معاونت علمی و حمایت های این معاونت از توسعه فناوری در کشور پرداختند .

دکتر ستاری با انتقاد از روند فعلی توسعه صنعت در کشور به توجه و تمرکز بخش خصوصی بر نوآوری و فناوری های جدید در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر اشاره نمود و همچنین پیشنهاداتی توسط انجمن صنایع نساجی ایران در خصوص گسترش همکاری های بخش خصوصی در صنایع نساجی و معاونت علمی در جهت ایجاد نوآوری و شکوفائی در صنعت مطرح گردید که مقرر شد در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرند.

وی از انجمن صنایع نساجی ایران بعنوان یکی از پر سابقه ترین تشکل های ملّی و کارفرمائی کشور خواست تا نسبت به راه اندازی و فعال سازی مرکز نوآوری صنایع نساجی اقدام کند. در این نشست همچنین در خصوص تجربیات صنایع نساجی در حوزه های فناورانه و نیز توانمندی های این صنعت به عنوان یکی از پیشران های صنعتی و لزوم توجه بیشتر در سند برنامه توسعه هفتم بحث و تبادل نظر شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال