راهکارهای تازه استاندار تهران برای رفع تعهد ارزی صادرکنندگان

استاندار تهران در تماس تلفنی با وزیر صمت، قول وی برای رسیدگی فوری به مشکل رفع تعهد ارزی صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی را اخذ کرد.

 محسن منصوری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی، طی تماس تلفنی با وزیر صمت، مشکل طرح شده از سوی برخی شرکتهای صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در رابطه با ثبت منشا ارز حاصل از صادرات خدمات و عدم امکان رفع تعهد ارزی از محل صادرات این شرکت‌ها را با سیدرضا فاطمی‌امین در میان گذاشت و این عضو کابینه دولت نیز دستور رسیدگی فوری به این مشکل و بررسی راهکارهایی برای رفع آن را صادر کرد.

این در حالی بود که به گفته مهدی معصومی، مدیرعامل  یکی از شرکتهای مهندسی صادرکننده کشور، صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، صرفا به دلیل نبود گزینه «اظهار ارز حاصل از صادرات» در سامانه جامع تجارت، امکان استفاده از ارز صادراتی خود در زمان ثبت سفارش وارداتی را ندارند.

طرح این مشکل در این نشست، در حالی به تبادل برخی استدلال‌ها و نظرات مرجع میان فعالان اقتصادی با نمایندگانی از سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی منتهی شد که طی تماس تلفنی دیگری از سوی استاندار تهران با علیرضا پیمان‌پاک رئیس سازمان توسعه تجارت، وی قرار ملاقاتی را با مدیران این شرکت از بخش ‌خصوصی برای حل این مشکل تنظیم کرد.

پیمان‌پاک طی این تماس تلفنی، از تلاش سازمان توسعه تجارت برای حل مشکلات مربوط به رفع تعهد ارزی صادرکنندگان و بنگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد که راهکارهای تازه‌ای به زودی ابلاغ خواهد شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال