مشکلات ۲۷۶ شهرک صنعتی در کشور مورد بررسی قرار گرفت‌

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در نظر داریم ۵۰۰ شهرک صنعتی در کشور را بازدید کنیم، گفت: مشکلات ۲۷۶ شهرک صنعتی در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

علی یزدانی  در جمع مدیران صنایع کاشان پس از بیان مشکلات توسط صنعتگران کاشانی اظهار داشت: بر اساس رسالت‌های ابلاغی پیش‌بینی شده ‌از 500 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور بازدید کنیم و در شش ماه دوم سال گذشته از 276 شهرک صنعتی بازدید به عمل آمد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شهرستان کاشان در حوزه صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: وجود واحدهای صنعتی متعدد در کاشان و میزان شغل موجود در این شهرستان از بعضی مراکز استان‌ها بالاتر است و این مهم یکی از دلایل جایگاه خاص شهرستان کاشان در حوزه صنعت است.

وی با بیان اینکه 1801 واحد صنعتی در سال گذشته در داخل شهرک‌های صنعتی مجددا فعال شدند، خاطرنشان کرد: 3423 واحد تعطیل شده در طول سه و نیم سال گذشته در داخل شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید برگشته‌اند و حتی برخی از آن‌ها هم‌اکنون به کشورهای خارجی نیز صادرات دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی در سال گذشته 400 میلیارد تومان جریمه شده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته 24 هزار واحد بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و کشاورزی شامل بنگاه‌هایی که در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کردند و یا به طور مستقیم با بانک در ارتباط هستند، 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال گذشته در شهرک‌های صنعتی 38400 شغل ایجاد شده است، بیان کرد: 4031 قرارداد جدید در سال 95 ایجاد شده و در 5 روز پایانی سال 95 تعداد قراردادهای جدید به 730 می‌رسد و برای بیش از 60 طرح سرمایه گذاری خارجی در طول سه و نیم سال گذشته در سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری به نفع افتصاد کشور قرارداد انعقاد شده است.

یزدانی با بیان اینکه در مدت سه و نیم سال گذشته افزون بر 130 سند همکاری با کشورهای مختلف جهان امضا شده است، تاکید کرد: در طول سه و نیم سال گذشته در داخل شهرک‌های صنعتی 9072 بنگاه اقتصادی ایجاد شده است و در این مدت 13280 بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی حدود 9 هزار و 500 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال