تنها ۸ درصد جوانان ایرانی تمایل به خرید پوشاک خارجی دارند / ۱۵ درصد ایرانی‌ها حداقل یک بار کالای لوکس خریده‌ اند

بررسی‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که اولویت ٣٨,٣ درصد از افراد ١٥ ساله و بالاتر در خرید پوشاک، تولید داخل‌ و ٧.٨درصد پوشاک خارجی بوده؛ ضمن اینکه ۱۵.۳ درصد از ایرانی‌ها حداقل یکبار کالای لوکس خریداری کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، گزارش‌های رسمی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در سال ١٣٩٩، برای افراد ١٥ ساله و بیشتر با ٤٣٧٠٠ خانوار نمونه شهری و ١٨٨٦٠ خانوار نمونه روستایی و در کل به ٦٢٥٦٠ خانوار مراجعه شده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی افراد ١٥ ساله و بیشتر اخذ شده است.

بر این اساس، در سال ١٣٩٩، بیشترین شیوه انتخاب پوشاک افراد ١٥ ساله و بیش‌تر از طریق تماشای ویترین فروشگاه‌های پوشاک با ٨٣,٤ درصد بوده است و ٦.٣ درصد بر اساس پیشنهاد دوستان و نزدیکان، ٥ درصد مطابق مُد در جامعه، ٢.٦ درصد با توجه به شبکه های اجتماعی، ٠.٧ درصد بر اساس تبلیغات پیرامونی، ٠.٢ درصد بر اساس مشاهده برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران، ٠.١ درصد بر اساس برنامه های ماهواره‌ای و ١.٧ درصد بر اساس سایر روش‌ها، پوشاک خود را انتخاب کرده اند.

همچنین اولویت ٣٨,٣ درصد از افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل‌ و ٧.٨درصد پوشاک خارجی بوده است و برای ٥٣.٨ درصد افراد نیز اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود نداشته است.

در یک‌سال منتهی به زمان آمارگیری در سال ١٣٩٩، حدود ١٥,٣ درصد از افراد ١٥ ساله و بیش‌تر اظهار نموده‌اند حداقل یک‌بار کالایی که از نظر خود افراد لوکس بوده، خریداری کرده‌اند.
 

بنابر اظهار خانوارهایی که لوازم برقی در سال ١٣٩٩ خرید کرده‌اند، ٥١,٨ درصد از این لوازم برقی تولید داخل، ٣٦.٨درصد لوازم برقی تولید خارج ، ١١.٤ درصد، هردو نوع لوازم برق داخلی و خارجی بوده است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال