از سوی هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌و‌کار مصوب شد؛ اجازه توسعه دو برابری واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

مصوبه «تسهیل استقرار و توسعه واحدهای صنعتی و معدنی در محدوده شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران» در جلسه پنجاه و دوم هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار به تصویب رسید و ابلاغ شد.

در پنجاه و دومین جلسه هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌و‌کار، توسعه و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی در محدوده شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران تا حداکثر دو برابر ظرفیت موجود مصوب شد. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، براساس این تصمیم هیات مقررات‌زدایی که در جلسه ۲۸ تیرماه امسال اتخاذ شد، صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی و کارت شناسایی مستقر در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تا حداکثر دو برابر ظرفیت موجود در زنجیره تولید در عرصه و اعیان موجود با رعایت ضوابط زیست‌محیطی مربوطه بلامانع است.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از اتاق تهران، همچنین براساس این مصوبه، سازمان حفاظت محیط زیست مکلف شده است به استعلام‌های مربوط به توسعه واحدهای صنفی و صنعتی تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ تکمیل مدارک و مستندات پاسخ دهد.

امکان توسعه و نوسازی واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران در حالی سرانجام از سوی هیات مقررات‌زدایی مصوب و به اجرا گذاشته شد که طی یک‌سال اخیر این مطالبه از سوی اتاق بازرگانی تهران و فعالان اقتصادی طی چندین جلسه در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت

 در همین رابطه، معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران نیز استدلال‌های کارشناسی خود برای اصلاح قانون شعاع ۱۲۰  کیلومتری را در گفت‌وگو با مسئولان دولتی مطرح و رفع این محدودیت را در راستای کمک به توسعه واحدهای تولیدی مطالبه کرده بود. این خواسته همچنین از سوی استانداری تهران مورد توافق قرار گرفت و طی مذاکره با مقامات سازمان محیط‌زیست، راهکارهای اصلاح این قانون به بحث گذاشته شد تا سرانجام دستورالعمل اجرایی رفع محدودیت توسعه واحدهای صنعتی و صنفی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران از سوی هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌و وکار مصوب و لازم‌الاجرا شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال