مبارزه با قاچاق اولویت اول انجمن صنایع نساجی ایران

دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران سهم این صنعت از کل صنعت را 11 درصد اعلام کرد و افزود: 9 هزار و 818 واحد نساجی در کشور فعال هستند که 12 درصد اشتغال، 5 درصد سرمایه گذاری و 3 درصد ارزش افزوده کل کشور را به خود اختصاص داده اند. این صنعت 660 میلیون دلار صادرات و 1.4 میلیارد دلار واردات دارد.

دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران سهم این صنعت از کل صنعت را 11 درصد اعلام کرد و افزود: 9 هزار و 818 واحد نساجی در کشور فعال هستند که 12 درصد اشتغال، 5 درصد سرمایه گذاری و 3 درصد ارزش افزوده کل کشور را به خود اختصاص داده اند. این صنعت 660 میلیون دلار صادرات و 1.4 میلیارد دلار واردات دارد.
محمدمهدی رئیس زاده دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران نیز که دیگر سخنران این مراسم بود که در ابتدای صحبت خود به تشریح وضعیت بازار جهانی محصولات نساجی پرداخت و گفت: چین، اتحادیه اروپا، هند، آمریکا، ترکیه، تایوان و پاکستان جزو برترین صادرکنندگان و اتحادیه اروپا، آمریکا، چین، ویتنام، هنگ کنگ و ژاپن جزو بزرگ ترین واردکنندگان نساجی و پوشاک در جهان هستند.

دبیر انجمن صنایع نساجی سهم این صنعت از کل صنعت را 11 درصد اعلام کرد و افزود: 9 هزار و 818 واحد نساجی در کشور فعال هستند که 12 درصد اشتغال، 5 درصد سرمایه گذاری و 3 درصد ارزش افزوده کل کشور را به خود اختصاص داده اند. این صنعت 660 میلیون دلار صادرات و 1.4 میلیارد دلار واردات دارد.

رئیس زاده مبارزه با قاچاق را اولویت فعالیت انجمن خود اعلام کرد و گفت: با همه انجمن ها و وزارت صنعت در حال تعامل هستیم و تلاش داریم این کار زمان بر به صورت ریشه ای حل شود.

وی قانون رفع موانع تولید را قانون مناسبی برای بهبود صنعت نساجی ارزیابی کرد و گفت: یکی از موارد خوب مطرح شده در این قانون بحث برندسازی است و وزارت صنعت و اتاق اصناف در حال شناسایی و احراز این برندها هستند.
این فعال صنعت نساجی با ابراز امیدواری برای وقوع مشارکت خارجی و صادرات در پساتحریم تصریح کرد: در تولید فرش ماشینی و کف پوش حتی در دوران سخت تحریم نیز موفق بودیم و صادرات خوبی نیز محقق شد اما در پوشاک نیاز به فرهنگ سازی، مد و طراحی داریم.
رئیس زاده در پایان خاطر نشان کرد: وزیر صنعت نیز به اشتغال زایی این صنعت معتقد است و با وزارت ارشاد نیز در بحث مد و طراحی لباس جلسات موفقی داشتیم و امیدواریم این نمایشگاه ها هم منجر به موفقیت بیشتر فعالان صنعت نساجی شود.


رئیس اتحادیه صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان:
پساتحریم برای صنعت نساجی شرایطی ایده آل رقم می زند
رئیس اتحادیه صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان شرایط پساتحریم را برای صنعت نساجی شرایطی ایده آل خواند و ابراز امیدواری کرد که در پساتحریم بهبود در این صنعت ایجاد شود.
مرتضی شاه کرمی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان ضمن اشاره به میزان مصرف محصولات نساجی در کشور اظهار کرد: مصرف کشور در محصولات نساجی 1.4 میلیارد دلار است که 850 میلیون دلار آن در داخل تولید می شود اما ظرفیت واقعی تولید ما در همان محدوده مصرف است و با تغییر فناوری و بهسازی خطوط تولید می توانیم به سرعت در صنعت نساجی به خودکفایی برسیم.
وی این صنعت را دروازه صنعتی شدن در دنیا قلمداد کرد و گفت: دولت ها برای بهبود وضعیت اشتغال عمدتاً به دنبال این صنعت می روند و در ایران نیز می بینیم در حالی که نساجی 5 درصد از سرمایه گذاری کشور را به خود اختصاص داده 13 درصد اشتغال را به دوش می کشد.

رئیس اتحادیه صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان ارزش افزوده این صنعت را نیز نسبت به سایر صنایع بالا توصیف کرد و گفت: در پساتحریم، طرح توسعه و بهسازی این صنعت با جدیت دنبال خواهد شد و برنامه آن نیز مشخص است.

شاه کرمی به احداث شهرک تخصصی پوشاک در یکی از شهرک های صنعتی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: برندهای خارجی نیز باید در قالب سرمایه گذاری به کشور وارد شوند و همانند سایر کشورها، محصولات خود را در داخل ایران تولید و به صادرات قسمتی از آن بپردازند.

وی در خاتمه، شرایط پساتحریم را برای صنعت نساجی شرایطی ایده آل تلقی کرد و ابراز امیدواری کرد که بهبود در این صنعت ایجاد شود.
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال